FAQ - Vanliga frågor

Frågor och svar

Vad är Dejtboxen?

Dejtboxen är en prenumerationstjänst som inspirerar till mer tid för varandra! Varje månad skapar vi roliga och unika dejter för dig och din partner.

Hur ofta skickas den ut?

Dejtboxens prenumerationsboxar skickas en gång varje månad, leverans sker ungefär under månadens första vecka.

Skickas den hem till mig?

Vi använder PostNord som logistikpartner och du får försändelsen direkt i brevlådan eller till ditt närmaste utlämningsställe.

Hur lång bindningstid är det?

Dejtboxen har ingen bindningstid, vilket innebär att du när som helst kan välja att avsluta eller pausa din prenumeration. 

Prenumertionen förnyas den förste i varje månad och gäller då nästkommande månads box. Du måste säga upp din prenumeration senast den siste i månaden (ex 31/12) för att prenumerationen inte ska förnyas den 1:e (1/1) och gälla nästkommande box (februariboxen). 

Exempel: Du beställer januariboxen den 30/12, den 1/1 förnyas prenumerationen och innebär då februariboxen. Vill du inte mottaga den kommande boxen måste du meddela oss det senast den 5:e på [email protected] så tar vi bort den ordern.

Vad kostar det?

För prenumeration: Boxen kostar 199 kronor. Frakt på 29 kronor tillkommer, OBS fraktpriset höjs from 1/4-2018 till 49 kr. För engångsboxar eller produkter i övrigt så gäller frakt 49 kr, höjs dock till 59 kr from 1/4 - 2018. 

Vilka alternativ finns för betalningen?

Vi erbjuder kortbetalning och Klarna checkout.

Kan jag beställa Dejtboxen utomlands?

Nej tyvärr, vi skickar bara inom Sverige för närvarande.

Jag vill avsluta Dejtboxen, går det?

Ja. Du kan enkelt själv avsluta din prenumeration själv under "mitt konto" - "mina ordrar". OBSERVERA att om du säger upp efter att förnyelsen redan skett så måste du höra av dig till [email protected] innan den 5:e för att inte mottaga kommande box.  

Jag vill pausa Dejtboxen, går det?

Ja. Maila vår kundtjänst på [email protected] senast den 5:e för att inte få nästa månads box (senast 5/2 för att pausa marsboxen). 

Har jag ångerrätt på Dejtboxen?

Tyvärr har du som konsument ingen ångerrätt på Dejtboxen, eftersom varje utskick är unikt och planeras efter aktuellt antal prenumeranter. Läs mer i "allmänna villkor".