FAQ - Vanliga frågor

Frågor och svar

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

OBS! Dejtboxen läggs ned.

Vi är så, så innerligt ledsna över att behöva berätta att Dejtboxen läggs ned och novemberboxen med temat "What´s your flava?" blir vårt sista utskick. Observera att denna box (eller tidigare boxar) inte kommer att kunna skickas ut igen om den går i retur till oss.

Detta gäller för dig som är prenumerant och som betalar via Klarna faktura:

Förnyelse av Dejtboxen/Parbrevet kommer inte att ske den 1/11. Din sista box blir novemberboxen med leverans i början av november. Om du valt faktura så skickas den ut i samband med leveransen av boxen/brevet.

Detta gäller för dig som är prenumerant och som förskottsbetalar via betalkort:

Din sista box blir novemberboxen, alla eventuella återstående boxar som du redan har betalt för kommer att återbetalas till dig per automatik under veckan.

Detta gäller för dig som har ett presentkort:

Mottagaren av presentkortet behöver använda det i vår webbutik asap. När vår butik upphör heltgår det inte längre att nyttja presentkortet. 

Nu har vi total utförsäljning av alla våra produkter i webshopen (gäller ej prenumerationer och alltså inte novemberboxen) och följande gäller vid köp under utförsäljningen som startar den 29 oktober och pågår som längst till den 16 december:

Observera att ingen bytesrätt, öppet köp, ångerrätt eller retur gäller på varor köpta under utförsäljningen. Ditt köp kan inte heller kombineras med andra erbjudanden och lojalitetspoäng. Leveranstid under utförsäljningen är ca. 3-5 dagar. Outlösta försändelser som går i retur till oss kan ej skickas ut igen och inte heller återbetalas. Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning.

Vi finns här för dig om du har några frågor och du når oss i vanlig ordning via [email protected] eller genom meddelande i våra sociala medier.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vad är Dejtboxen?

Dejtboxen är en prenumerationstjänst som inspirerar till mer tid för varandra! En gång i månaden levererar vi en dejt för er som har en befintlig parrelation. Dejterna går att utföra i hemmamiljö och de är för alla, oavsett sexualitet. Boxen innehåller spännande konversationsuppdrag/spel/kort och härliga, noga utvalda produkter som förhöjer er dejt och maxar den. Nytt tema varje månad!

Vad är Parbrevet? 

Parbrevet är en prenumerationstjänst som inspirerar till mer tid för varandra, en "light" version av Dejtboxen! Varje månad skapar vi roliga och unika dejter för dig och din partner. Parbrevet innehåller alltid spännande konversationsuppdrag i form av kort, spel eller andra uppdrag som får er att diskutera nya spännande ämnen och teman.

När levereras min box om jag är prenumerant hos er?

Dejtboxens prenumerationsboxar skickas en gång varje månad. Alla boxar skickas från oss under månadens första vecka. Pabrevet skickas även det ut i början av varje månad. 

När levereras min beställning när jag köpt produkter eller "Prova på" boxar?

Dessa produkter har omgående leverans, 1-3 dagar.

Skickas boxen/brevet hem till mig?

Vi använder PostNord som logistikpartner och du får försändelsen till ditt närmaste utlämningsställe. Parbrevet levereras direkt i din brevlåda om det får plats, annars får du försändelsen till ditt närmaste utlämningsstället. Om du angett ett mobilnummer kommer aviseringen till dig på sms.

Jag har missat att hämta ut min box, vad gör jag nu?

Om din box/brev skulle ligga kvar på utlämningsstället i mer än 14 dagar kommer den att returneras tillbaka till oss. Vill du ha din box utskickad igen kan du maila oss på [email protected] så hjälper vi dig att skicka ut den på nytt. Du står då för fraktkostnaden. Tänk på att om du inte kontaktar oss inom 60 dagar har vi inte möjlighet att skicka ut din box (se gärna våra Allmänna villkor om Outlöst boxleverans).

Hur lång bindningstid är det?

Dejtboxen har ingen bindningstid, vilket innebär att du när som helst kan välja att avsluta eller pausa din prenumeration. 

Prenumerationen förnyas den förste i varje månad (både för Dejtboxen och Parbrevet) och gäller då nästkommande månads box/brev. Du måste säga upp din prenumeration senast den siste i månaden (ex 31/12) för att prenumerationen inte ska förnyas den 1:e (1/1) och gälla nästkommande box/brev (februariboxen). 

Exempel: Du beställer januariboxen den 30/12, den 1/1 förnyas prenumerationen och innebär då februariboxen. Vill du inte mottaga den kommande boxen måste du meddela oss det senast den 5:e på [email protected] så tar vi bort den ordern. 

Vad kostar era boxar?

För prenumeration kostar boxen 199 kronor, frakt på 49 kronor tillkommer. Parbrevet kostar som prenumeration 99 kr i månaden + 29 kr i frakt. Prova på boxar (det vill säga icke-prenumerationsboxar) kostar 249 kr och har en frakt på 59 kr. Vi erbjuder betalningar via Klarna där du kan välja kortbetalning eller faktura.

Vilka alternativ finns för betalningen?

Vi erbjuder betalningar via Klarna där du kan välja kortbetalning eller faktura.

Kan jag beställa Dejtboxen/Parbrevet utomlands?

Nej tyvärr, vi skickar bara inom Sverige för närvarande.

Jag vill avsluta Dejtboxen/Parbrevet, går det?

Du kan själv avsluta din prenumerationgenom att logga in på www.dejtboxen.se. Gå till "Mitt konto" och "Mina ordrar", där hittar du din aktiva prenumeration och kan avsluta den. Tänk på att redan förnyad box kommer att skickas till dig, se separat mail du fått när din prenumeration förnyats. 

Jag vill pausa Dejtboxen/Parbrevet, går det?

Ja. Maila vår kundtjänst på [email protected]

Har jag ångerrätt på Dejtboxen?

Tyvärr har du som konsument ingen ångerrätt på Dejtboxen, eftersom varje utskick är unikt och planeras efter aktuellt antal prenumeranter. Läs mer i Allmänna Villkor

Varför blev inte mitt köp godkänt av Klarna?

När du väljer betalsättet faktura eller delbetalning hos Klarna görs en bedömning för att avgöra om du kan handla för det valda beloppet. Skulle ditt köp inte bli godkänt och du vill ha mer information om detta måste du kontakta Klarnas kundservice för vidare support. 

Klarna: 08-120 120 10

Tänk på att om du väljer att betala med Klarna faktura är det viktigt att du använder de uppgifter (namn och adress) som du är folkbokförd på. 

Jag vill byta adress, hur gör jag det?

Kontakta vår kundtjänst på [email protected] så hjälper vi dig med det. 

Jag har fått ett presentkort, hur kan jag handla med det?

Du skall skapa ett konto på www.dejtboxen.se, välj om du vill starta en prenumeration eller om du vill köpa produkter eller Prova på boxar. Lägg in din presentkortskod i rabattkodsfältet.

Tänk på att vid en prenumeration kommer kostnaden att dras från din presentkortspott varje månad. Du måste själv aktivt avsluta ditt konto för att inte behöva betala för kommande boxar när den potten är slut.

Hur gör jag för att återaktivera en prenumeration som jag avslutat?

Observera att det inte går att återaktivera en avslutad prenumeration. Logga in på ditt konto på www.dejtboxen.se och starta istället en ny prenumeration.

Jag beställde för flera veckor sedan men har inte fått någon box ännu, har något blivit fel?

Dejtboxen levereras en gång per månad, vid samma tillfälle för alla mottagare. Du får en box månaden efter den månad du startade din prenumeration, se exempel nedan. Kontakta gärna vår kundtjänst om du har fler frågor om din leverans.

Ex: Du startar en Dejtboxenprenumeration den 5/7 - din första box blir då augustiboxen med leverans i början av augusti. 

Kan jag dela mina bilder med er?

Javisst! Vi tycker det är jätteroligt att se bilder från era dejter, använd våra hashtaggs #dejtboxen och #savethedejt. 

Jobbar ni med influencers?

Ja det gör vi. Är du intresserad av att samarbeta med oss, maila gärna in information om dina sociala medier, statistik samt information om tidigare samarbeten till [email protected].